Artikkellissa tehtävänä oli suunnittella 100-vuotiaalle R-kioskille uusi visuaalinen ilme. Uutta ilmettä kutsuttiin nimellä Suunnannäyttäjä.
Uudistuksessa tekijä oli käyttänyt tuttuja värejä eli kelta-sinistä väriyhdistelmää. Sininen ja keltainen ovat jatkossakin R-kioskin ilmeen tutut tunnusvärit.
Ilmeen tarkoitus on johdattaa asiakkaat uudistettuihin kioskeihin sekä ja se viestii R-kioskista kioskikaupan suomalaisena instituutiona.
Työstä löytyi lukuisia vaihtoehtoja, mutta valituksi tuli kuitenkin ensimmäinen ehdotus.
Kioskien ilmeen suunnittelussa on apuna ollut myös Desingtoimisto Mozo. Mozon mukaan uusi visuaalinen ilme luo positiivisen ostoymäpäristön ja se yhdistää optimaalisella tavalla R-kiokskin ja sen edustamien brändien vahvuudet.
Suunniteltuja elementtejä oli:
- Ulko- ja sisäilme
- Valotaulut
- Ikkunateippaukset
- Mainosmateriaalit
"Iloisempi, moderni, toimivakin jopa, Houkuttelee ja uskoisin vahvasti asioivani, jopa vanhaakin parempi!”
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti