keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Myymälän vaikutelma ja mistä se tulee (ennakko käsitys)



TEHTÄVÄ:
Keskustele ja pohdi ryhmissä alla olevista asioista.
  1. Mihin seikkoihin kiinnität huomiota kun menet kauppaan tai liikkeeseen ensimmäisen kerran?
-          Kiinnitän ensimmäisenä huomiota liikkeen ulkonäköön (miltä se näyttää sisältä ja ulkoa), millä tavalla tuotteet on laitettu esille (katson niitten esillepanoa jne.), myös itse myyjiin (millä tavalla ne palvelevat).

  1. Millainen liike antaa hyvän ensivaikutelman?
-          Siisti, hyvin järjestelty, täydet hyllyt ja semmoinen josta löytyy asianosaavat myyjät.

  1. Mihin kiinnität myyjissä tai henkilökunnassa huomiota, kun menet asioimaan uuteen paikkaan?
-          Ammattitaitoon, vastaanottoon ja ulkonäköön (millä tavalla pukeutuu yms)

  1. Mitä mieltä olet henkilökunnan yhtenäisestä pukeutumisesta?
-          Mielestäni se on ihan hyvä asia, vaikka omissa vaatteissa olisi ns. mukavampi ja helpompi olla. Myyjät löytävät paremmin myymälästä asiakkaiden seasta kun on joku tietty pukeutumistyyli, jolla ne erottuu asiakkaista. Joissain liikkeissä saa kyllä työskennellä omilla vaatteilla, mutta vaatteet eivät saa olla liian paljastavia tai muuten epäasiallisia.

  1. Mitkä asiat vaikuttavat myymälän ilmeeseen?
-          Oikeastaan kaikki mitä myymälän sisältä löytyy ja osaksi myös pihaltakin. Kun myymälä ja sen ulkopiha on siisti, se saa varmasti asiakkaillekin paremman kuvan.

  1. Mitkä seikat tai elementit ovat erityisen vaikuttavia ja tärkeitä sinusta?
-          Myymälän siisteys, tuotteiden riittävyys, tuotteiden esillepano

  1. Millaiset asiat luovat myymälässä tunnelmaa?
-          Valaistus, värit ja musiikki.

  1. Millaiset ovat hyvät kalusteet (millaisia ominaisuuksia niillä on)?
-          Erikoisia pöytiä on hyvä käyttää somistukseen, kalusteiden tulee olla tukevia, että ne kestävät.

  1. Millaiset ovat hyvät hintamerkinnät ja minne ne tulisi sijoittaa?
-          Hyvät hintamerkinnät ovat selkeät. Hintamerkinnät tulisi sijoittaa oikean tuotteen kohdalle (esim. hyllyreunaetiketit omalle kohdalle hyllynreunaan..) Tarvittaessa hintamerkintä selkeästi itse tuotteeseen.

  1. Millaiset on hyvät opaskyltit minne ne tulisi sijoittaa?
-          Opaskylttien tulee olla selkeällä tekstillä ja selkeillä paikoilla. Selkein paikka on mielestäni hyllyjen välissä (aivan kuten ruokakaupoissakin). Perus ruokakaupoissa on mielestäni selkeät opastekyltit.

  1. Millainen on hyvä mainonta myymälän sisäpuolella?
-          Mielestäni hyvä mainonta on silloin sopivaa, kun se ei ole hyökkäävää tai liian tyrkkyä. Kaupoissa on hyvä olla tarjoustuotteiden kohdalla pieni mainos, jotta asiakkaat tietävät mikä tuote on tarjouksessa tai mitä on esimerkiksi mainostettu lehdessä joka on tullut kotiin. Melko monesta liikkeestä tulee kotiin mainoksia, joissa lukee tarjoustuotteet ja tv.stä näkee myös paljon mainoksia, joissa on tarjouksessa olevia tuotteita.




OHJE:
Keskustelkaa aiheesta. Sen jälkeen laita blogisi omat ajatuksesi näkyvillä, mitä tahansa menetelmää käyttäen. Täydennä teksti kuvilla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti