torstai 24. marraskuuta 2016

Somemainonta Facebook

Tehtävä 1: Lue ja pohdi:

a) Mielestäni vahvuuksia Facebook markkinoinnissa on se, että sillä saadaan todella paljon näkyvyyttä yritykselle sekä Facebook on paikka, jossa on helppo mainostaa isolle ihmisjoukolle kerralla. Mielestäni siellä on myös todella kätevää se, että mainokset pystyy laittamaan suoraan jollekkin tietylle kohderyhmälle esille, että se ei näy ihan kaikkien ihmisten seinällä. Kumminkin omasta mielestäni tarvitsee myös lisäksi lehtimainostusta ja ihan sitä, että asiakkaat puhuvat liikkeestä, koska eiväthän kaikki ole Facebookissa.

b) CPC = Cost per click

CPC on mainos, jonka hinta menee sen mukaan minkä verran sitä klikataan. Eli jokainne klikkaus maksaa. Klikkauksen hinta vaihtelee toki tuotteesta ja mainostusmaasta. Suomessa keskimäärin yksin klikkaus maksaa noin muutama kymmenen senttiä, mutta CPC on turvallinen vaihtoehto, koska et koskaan joudu maksamaan enempää per klikkaus kuin itse hinnaksi asetat. Mitä usemapi mainosta klikkaa-sitä alhaisempi on yhden klikkauksen hinta.

CPM = Cost per mille

CPM on mainos. jonka hinta on X eruoa per 1000 mainoksesi nähnyttä ihmistä. CPM kannattaa valita silloin, kun sinulla on houkutteleva tuote, tarjous, mainoskuva tai haluat tuotteellesi ennen kaikkea paljon uutta näkyvyyttä.

Ulkomailla mainostaessa hinnat ovat Suomea paljon alhaisempia, koska siellä on massaa mille mainostaa aivan eri tavoin kuin Suomessa.

C) Tunnettuus = Paranna brändisi tai yrityksesi tunnettuutta
-Mainosta julkaisujasi, markkinoi sivuasi, tavoita yrityksesi lähellä olevia ihmisiä, paranna bräditietoisuutta

Harkinta = Löydä yrityksellesi potentiaalisia asiakkaita
-Lähetä ihmisiä sivustollesi, lisää sovelluksesi asennuskertoja, lisää osallistujia tapahtumaasi, lisää videon näyttökertoja, kerää liidejä yrityksellesi

Konversio = Lisää yrityksesi konversioita tai myyntiä
-Lisää konversioiden määrää sivustollasi, kasvata sitoutumista sovelluksessasi, lisää tarjousten lunastuksia, markkinoi tuoteluetteloa


Tämä on hieman erilainen mainos, mutta tämä liittyy parhaiten omaan yritykseeni. Yritykset mainostavat myös omilla sivuillaan. Mielestäni tämmöisillä arvoinnalla saadaan usein houkuteltua paljon asiakkaita tykkäämään sivuista. Suomalaiset ovat mielestäni sellaisia ihmisiä, jotka tykkäävät osallistua arvontoihin sekä kaikkeen tuollaiseen missä voi voittaa ihan ilmaiseksi.

En löytänyt Facebookista oman yritykseni kaltaisia mainoksia, mutta tässä on mainos joita useimmiten näkee Facebookissa. Nämä ovat sponsoroituja mainoksia.

3) 





Tämä kuva on se, joka olisi näkynyt mainoksessani.

4) 
Tästä näkyy hinta minkä verran olisi tullut maksamaan, jos olisin mainostanut kuukauden ajan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti