keskiviikko 16. marraskuuta 2016

Yrityksen maine

a) Mitä nämä ovat ja miten ne liittyvät aiheeseen yrityksen maine?
- Ne ovat nettisivustoja sosiaaliseen mediaan ja niistä näkee sen mitä uutta somessa tapahtuu. Sivustot liittyvät yrityksen maineeseen siten, että sieltä pystyy hakemaan yrityksen nimellä tiettyä yritystä ja näkee millaisia uutisia ja sosiaalista mediaa yritys tekee ja miten siitä ihmiset puhuvat yrityksestä internetissä.

b) Mitä eroa on brändillä, maineella ja imagolla?
- En saanut linkitettyä poppletista tänne sitä koko juttua, joten tässä on linkki, josta tekemäni työni pääsee näkemään.

http://popplet.com/app/#/3637943

c) Millainen on hyvä brändi?

-Kirstin mukaan brändi tuottaa arvoa yrityksen osakkeen omistajille sekä se on yrityksen arvokkainta ominaisuutta. Mielestäni brändi on tärkeä yritykselle, koska se tuo tuotteen/palvelun ympärille sitä positiivista palautetta ja näin se tulee myös ihmisille paremmin esille. Jos jostain tuotteesta/palvelusta ei kuulla kuin pahaa niin ei kukaan osta silloin.

-Vahvoja suomalaisia brändejä ovat sellaiset, jotka asennoituu oikein ja niillä on oikea asiakaskunta. Arvon näkee ostajien ostohalukkuudesta, yrityksen on oltava tunnettu sekä arvostettu ja sieltä pitää löytyä asiakkaan haluamia tuotteita. Brändi on iso osa yritystä ja se tuo arvoa enemmän yrityksille kuin hyödykkeet.

-Kansainvälisessä kilpailussa suomalaiset brändit pärjäävät loistavasti, kunhan markkinointitutkimus on tehty huolella ja on löydetty siihen oikeat kilpailutekijät-näiden avulla yritys voi täyttää sille asetetut tavoitteet. Nokia on onnistunut Suomessa sekä Intiassa tässä todella hyvin. Itse en osaa oikein sillä tavalla vastata, koska en ole perehtynyt sen koomemmin yritysten kilpailutekijöihin, mutta tällä hetkellä luulisin ettei Suomi pärjäisi hyvin kansainvälisessä kilpailussa.

-Ben&Jerrys jäätelömerkki on brändinsä puolesta tehnyt suuren osan oikein. Alusta asti jäätelömerkkiä on osattu markkinoida hyvin-on luotu alunperinkin hyvät suhteet lehdistöön ja sitä kautta he ovat saaneet lehdistön puolelleen. Grafiikka on erikoinen ja jäätelö on kallis, mutta se ei ole vaikuttanut brändiin vaan he alkoivat heti luomaan hienoja ja positiivisia asiakassuhteita korkeasta hinnasta huolimatta.

-Nykyään perinteinen media ei ole enää niin vahva kuin ennen, mutta sitä kumminkin tarvitaan edelleen luotettavuuden, tunnettavuuden ja arvostuksen synnyttämiseksi. Ilman perinteistä mediaa brändi ei eläisi kauaa, koska se ei saisi arvostusta. Mielestäni perinteistäkin mediaa tarvitaan vielä, vaikka netissä pystyy mainostamaan nykyään todella laajasti-kaikki eivät kuitenkaan käytä sosiaalista mediaa ja eivät sillä tavoin huomaa tuotetta. Kumminkin suurin osa kohderyhmästä, jolle se on tarkoitettu elää mediassa.

-Aasialaisesta brändäyksestä suomalaiset voivat oppia palvelukomponentista. Kaikki palvelubrändit tulevat aasiasta-he ovat saaneet sen nerokkaasti kiinni jokaiseen brändiin. Suomalaisten pitäisi ottaa siitä esimerkkiä, koska palvelu on aina osa brändiä. Asiakaspalvelu on se, jolla luodaan kokemus yrityksestä.

-Brändillä ja yrityksen menestyksellä on paljon tekemistä toistensa kanssa. Ellei brändi onnistu niin yrityksen johto jopa varmasti vaihtuu. Mielestäni yrityksen brändin on oltava kunnossa, koska muuten yritys ei saa arvostusta eikä myöskään luotettavaa mainetta ihmisten keskuudessa.

-Toimitusjohtajan roolilla on suuri merkitys brändin kehitykselle.

-Brändi avustaa taloudellista kasvua viemällä sen lähelle asiakasta ja brändikonseptin tasolle. Sillä tuodaan edelleenkin arvoa tuotteille.

-Ikea myy kategoriassa huonekaluja, mutta ei pelkästään sitä vaan asiakkaille helpompaa elämää.

-Yksilön brändäys kertoo halusta esiintyä ja kaiken visuulisoimisesta. Nykyään halutaan olla yhä enemmän käsinkosketeltavassa maailmassa. Ihmiset kiinnostuvat toisistaan, joten markkinointi on sillä keinoin helpompaa yksilön brändäämisessä. Se on taas yksi asken eteenpäin markkinoinnissa.

-Tulevaisuudessa täytyy elää hieman edellä asioista ja siitä mitä asiakas tarvitsee sekä täytyy miettiä yrityksen tarjoamaa suhdetta asiakkaan tarpeisiin. Täytyy osata aina miettiä seuraavaa ratkaisua jo asiakkaan tulevaan ongelmaan-asiakasta täytyy lähestyä hyvin positiivisesti. Seuraavia askeleita brändäämisessä on globaalisoituminen ja sen suhde asiakkaan tulevaisuuteen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti