Teen markkinointisuunnitelman kukkakaupan joulu-sesongin tuotteesta, jota täytyy saada markkinoitua.
1) Mikä on markkinoinnin tavoite?
- Päätavoitteena on saada mahdollisimman paljon tuotetta myydyksi joulu-sesongin aikana. Sivutavoitteena on saada uusia asiakkaita. Mainostaessa tätä joulu-sesongin kukkaa näkyy myös yrityksen logo mainoksessa.
2) Keitä asiakkaasi ovat?
- Tämä markkinointi on pääsääntöisesti kohdennettu aikuisille, joulumielisille naisille sekä miehille.
3) Kuinka saavutat asettamasi tavoitteet? Selvitä kohderyhmäsi tarpeet, ongelmat ja tavoitteet suhteessa tuotteeseesi/palveluusi.
a) Miten ratkaiset tuotteella/palvelulla heidän ongelmansa? / Kuinka
autat asiakasta saavuttamaan tavoitteensa? / Mitä hyötyä
tuotteesta/palvelusta on asiakkaalle?- Asiakkaat voivat antaa kukan esimerkiksi joululahjaksi taikka viedä sen muuten vain mukanaaan mennessään kyläilemään joulumieltä tuomaan.Kukka on näyttävä ja se sopii näin joulunalla varsin hyvin lahjaksi sekä ihan vain tuliaiseksi-se tuo varmasti iloa monelle.
b) Kuvaile myyntivaltittasi;
-Olemme hommanneet yritykseen joulu-sesongin kukan hyvissä ajoin ja alkaneet markkinoimaan sitä, muilta liikkeiltä ei vielä löydy kyseistä sesonkikukkaa.
4) Mitä markkinointi keinoja käytät?
-Tuotetta mainostetaan paikkalislehdessä, yrityksen omalla facebook-sivulla sekä yrityksen eteen standi, jossa mainostetaan sesonki tuotetta.
5) Kuinka tuotteesi/palvelusi asemoituu markkinoille?
-Haluan, että mainoksista tulee esille hyväntuulisuus sekä joulumieli. Yritys on yhdellä paikkakunnalla toimiva pieni yritys, mutta ego saisi olla iso.
6) Millainen on tuotteesi/palvelusi luonne?
-Joulumielinen, värikäs, rauhoittava ja lempeä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti